در عصری که تلفن های همراه تعدادشان بیشتر از مردم سراسر جهان است، تعجب آور نیست که یاد بگیریم تلفن همراه به عنوان یک کانال ارتباطی یکی از همه گیرترین هاست. بد نیست اگر بگوییم بازاریابی پیامکی انبوه بهترین زمان خود را سپری می کند. بیش از یک دهه است که بازاریابی پیامکی بخش اصلی از استراتژی های بسیاری از مشاغل بزرگ است. با این حال، به طور مداوم به عنوان یکی از مستقیم ترین و موثرترین کانال های ارتباطی موجود در بازار امروز، محبوبیت پیدا کرده است. اما، دقیقاً بازاریابی پیامکی انبوه چیست؟ و چگونه شرکت های موفق از آن برای بهبود شیوه های ارتباطی خود استفاده می کنند؟

جهت ارسال و دریافت پیام کوتاه به صورت انبوه، نرم افزاری موردنیاز است. این نرم افزار می تواند تحت وب به صورت آنلاین داخل یک وب سایت باشد که کاربر با داشتن یک حساب کاربری از آن استفاده کند یا یک نرم افزار تحت سیستم عامل باشد که در هر صورت نیازمند اتصال به اینترنت است. نام این نرم افزارهای تحت وب برای ارسال پیامک و دریافت آن، سامانه پیامکی است. سامانه پیامکی یا سامانه پیام کوتاه ابزاری برای ارسال سریع پیامک های تبلیغاتی، یادآوری ها، پیشنهادهای تبلیغاتی، مسابقات و تأییدات رزرو یا پشتیبانی از مشتری است. برای دریافت و ارسال اس ام اس های انبوه، سامانه ارسال پیامک نیاز است. با سامانه اس ام اس انبوه شما قادر به ارسال انبوه اس ام اس تبلیغاتی و اطلاع رسانی هستید.

بازاریابی پیامکی انبوه نوعی ارتباط جمعی است که به صاحبان مشاغل اجازه می دهد از طریق فناوری تلفن همراه با مخاطبان خود تعامل برقرار کنند. به زبان ساده ، پیام های متنی ساخته می شوند و به پایگاه داده ای از شماره تلفن ها، مطالبی با محتوای بازاریابی، اغلب با تبلیغ ویژه یا پیشنهاد به موقع، ارسال می شوند.

در حالی که پیامک های انبوه توسط شرکت ها به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی بطور منظم مورد استفاده قرار می گیرد ، استفاده از این سرویس برای برقراری ارتباط با کارمندان، سهامداران و مشتریان به روش های مختلف نیز امری عادی است. اینکه پیامک برای هشدارها و یادآوری ها، تأییدها، گذرواژه های یکبار مصرف، احراز هویت دو عاملی و موارد دیگر استفاده شود، سادگی و کارایی پیامک های انبوه به نفع مشاغل و مشتریان را نشان می دهد.

چرا خرید پنل اس ام اس، لازمه ی شروع بازاریابی پیامکی انبوه است؟

مشاغل در حال یافتن مزایای استفاده از پیامک انبوه برای جلب نظر مشتریان هستند که بی پایان است. از دیدگاه مالی، پیامک انبوه یکی از ارزان ترین راه ها برای برقراری ارتباط با صدها، هزاران و حتی میلیون ها مشتری است، مهم نیست که در کجای دنیا قرار دارند. با در نظر گرفتن هزینه بالای ایجاد و توزیع محتوای بازاریابی در سایر فضاهای دیجیتالی یا چاپی، می توان با خرید پنل اس ام اس و ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی و اطلاع رسانی هزینه ها را تا نصف کاهش داد.

با بیش از 5 میلیارد مشترک در جهان با تلفن های فعال شده، دریافت پیامک مستقیم ترین راه برای رسیدن به مشتری است. با خرید سامانه پیامکی و ارسال انبوه پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی، مشاغل می توانند صرف نظر از محل استقرار خود، به سادگی و به طور موثر به مخاطبان گسترده ای دسترسی پیدا کنند.

چند مورد استفاده معمول برای بازاریابی پیامکی انبوه چیست؟

- تبلیغات حساس به زمان: مشاغل از ماهیت سریع پیامک برای ارسال پیشنهادات و تبلیغات به موقع برای مشتریان استفاده می کنند. کسانی که در صنایع خرده فروشی و رستوران هستند با استفاده از فروش مدت دار و پیشنهادات 24 ساعته در یک دوره خاص، بیشترین استفاده را از پیامک می کنند.

- پیشنهادات شخصی شده: هیچ چیز باعث نمی شود مشتری احساس خاصی نسبت به دریافت یک پیشنهاد فردی نداشته باشد و مشاغل از ویژگی های سامانه های پیامکی برای ارسال پیشنهادات شخصی استفاده می کنند. یک پیام شخصی ساده در ابتدای پیام به مشتریان نشان می دهد که کسب و کار به آنها اهمیت می دهد، درنتیجه باعث بهبود تصویر برند و تجربه مشتری می شود.

زیبایی بازاریابی پیامکی آن است که هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه و بودجه، می توانند با خرید پنل اس ام اس فعالیت بازاریابی خود را شروع کند و با استفاده از سامانه پیامکی تهیه شده براحتی می توان برای ارسال سریع پیامک های تبلیغاتی، یادآوری ها، پیشنهادهای تبلیغاتی، مشوق ها، مسابقات و تأییدات رزرو یا حتی ارائه پشتیبانی مشتری استفاده کرد.